TOP termékek

Házhozszállítás

15.000 Ft felett, rendelésedet INGYEN kiszállítjuk!

Cikkeink

Tokaji Kovács-tó 2021

coldfish.hu
2021.08.02 09:01

A Tokaji hegy és a Tisza folyó ölelésében, a méltán híres borvidék szomszédságában helyezkedik el a Tokaji Kovács-Tó. Vonzerejét a táj szépsége, a történelmi város közelsége, a rendezett környezet és a kiváló halfauna együttesen adják. Előszeretettel térünk vissza, immár 3. éve a faházas tóra és azon belül mindig az 1-es faházba.
A tó töltésén egyenlő arányban 6 db faház található, így egy horgászállásra 1,5 Ha-os vízfelület jut. A 7,5 ha területű tó átlagmélysége 1,5 m, az észak-keleti saroktól egyenletesen mélyül a leeresztő zsilipig így a nyári hónapokban nem az 1-es faház a legnépszerűbb a horgászok körében.
Na, de vajon miért is foglaljuk minden évben az 1-es faházat?
Röviden, tömören leírom. 2019-ben voltunk először a Tokaji Kovács-tó 1-es házában. Érkezéskor azt az információt kaptuk, hogy nagyon beállt a víz, elvétve fogdosnak egy-egy halat az egész tavon. Úgy néz ki nekünk sikerült megtalálnunk a megfelelő helyet, etetést és a csalit hiszen 72 óra alatt 37 db halat sikerült a merítőbe terelnünk. 506,4 kg-os összfogással és 2 db 20+-os hallal elégedetten távoztunk és már akkor eldöntöttünk, hogy jövőre visszatérünk az 1-es faházba.
2020-ban szintén kifogtuk a nyár legmelegebb napjait de bíztunk benne, hogy hasonlóan az előző évhez sikerül megtalálni a halakat és a tuti csalit. Ez a túra viszont nem úgy alakult ahogy az előző, hiszen sokkal "melósabb" peca volt. Rengeteg módszert, előkét és csalit kipróbáltunk mégis úgy tűnt, hogy nagyon gyengén fog a túránk véget érni. Az utolsó éjszakába úgy mentünk bele, hogy 2db megfogott halunk volt. De nem adtuk fel és meg is lett az eredménye. Beérett az etetés, megtaláltuk a favorit csalit és utolsó éjszaka 17 db halat sikerült fognunk és szintén rekordokat döntve 2 db 20+-os halat is sikerült a bölcsőbe fektetnünk. Szintén elégedetten távoztunk és szintén elhatároztuk, hogy jövőre visszatérünk.
2021-ben Július végére sikerült foglalnunk az 1-es faházba. Izgatottan néztük már hónap elején az időjárás előrejelzéseket, ami folyamatos hidegfrontot mutatott a túránk idejére. Azonban indulás előtti nap már tudatosult bennünk, hogy az éven is sikerült a legmelegebb napokra foglalnunk, de ennek ellenére bíztunk a sikeres horgászatban. Helykeresés, bójázás és etetés után beszereltük a horgászbotjainkat és vártuk a kapást. Teltek az órák és nem igazán volt jelentkező a horgászbotunk másik végén. Nem voltunk elkeseredve, hiszen a társaság és a hangulat remek volt és bíztunk benne, hogy sikerül megtalálni a halakat ebben az évben is.
Az első halat a második nap, délután sikerült megfognunk a Perfect Baits Krill & Black pepper wafters csalival.

Bíztunk benne, hogy beindulnak a kapások de sajnos a második éjszaka is csendes volt.
Azon nem lepődtünk meg, hogy nappal a kánikula kellős közepén nem sikerül halat fognunk, de hogy éjszaka sem, az már egy kicsit aggasztó volt. Próbálkoztunk, ötleteltünk de sajnos nem tudtunk folyamatos kapást elérni. Ez a gyönyörű 17 kg-os szépség a Stég Product Sweet Spicy bojlit vette fel.

Délután voltak hullámok amikor egymás után 2-3 kapásunk is volt de az éjszakák és a nappalok 1-2 kapás kivételével csendesen teltek. Józsi barátunk bízva tapasztalataiban, kitartott a halibut pellett mellett és meg is lett az ereménye:

Összesen 9 db halat sikerült fognunk és most a legnagyobb hal 17.50 kg volt amelyet szintén a Perfect Baits wafters-el sikerült horogra csalni.

Kereshetnénk a kifogásokat, hogy azért nem fogtunk sokat mert engedték fel a vizet stb.. De nem szeretnénk kifogásokat keresni, mert nincs értelme. Azért nincs értelme, mert jövőre újra megfogjuk próbálni és a kevés hal ellenére is sikerült megtalálnunk a horgászat szépségét. Sikerült időt szakítanunk szeretett hobbinkra és sajnos rohanó világunkban ez óriási érték. Nekünk ezt az értéket sikerült egy csodás környezetben, fantasztikus emberekkel tölteni, amiért nagyon hálásak vagyunk.
Köszönjük Tokaj! Jövőre visszatérünk!